Uczennice Szkoły Podstawowej im. Komisji Edukacji Narodowej w Żelazkowie w Sejmie.

Trzy uczennice z klas VI, VII i VIII 30 września 2024 r. zasiadły w ławach poselskich. Szkołę Podstawową im. Komisji Edukacji Narodowej w Żelazkowie reprezentowały Martyna Andrzejczak, Lena Mizgalska i Marika Chmielewska, które pojechały do Warszawy pod opieką nauczycielki języka polskiego Małgorzaty Piorunowskiej.
Uczennice do udziału w obradach XXX sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży zostały wyłonione w drodze losowania, które odbyło się podczas uroczystego rozpoczęcia roku szkolnego.

Udział w posiedzeniu poprzedziły dodatkowe działania. W klasach VI-VIII odbyły się dyskusje na temat sesji, czyli: Co jest dla mnie najważniejsze? Uczniowie wybrali najistotniejsze dla nich tematy. Swoje zdanie mogli też wyrazić uczniowie klas I-V, którzy wrzucali swoje pomysły do znajdującej się w szkole specjalnie przygotowanej skrzynki.

W piątek 6 września odbyła się w szkole debata, podczas której dyskutowano na trzy ważne według uczniów tematy: zdrowia psychicznego, relacji rodzinnych i wolności.

30 września młodzi posłowie debatowali nad ośmioma wskazanymi w dyskusji tematami. Następnie przeprowadzono głosowanie nad każdym z tematów. Wśród nich znalazły się m.in.: poprawa zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, lepsze możliwości rozwijania swoich pasji, bardziej nowoczesna szkoła, walka z hejtem w sieci i w szkole, bezpieczny dom i rodzina, ochrona klimatu i praw zwierząt, dostęp do lekarzy specjalistów dla młodych ludzi. Największe poparcie uzyskał temat: wsparcie młodych w wyborze ścieżki życiowej i zawodowej.

Temat ten zostanie w formie uchwały przekazany marszałkowi Sejmu Szymonowi Hołowni, który następnie przekaże go ministrowi edukacji Barbarze Nowackiej, Rzecznikowi Praw Dziecka oraz przewodniczącym odpowiednich komisji sejmowych.

Wyjazd do siedziby polskiego parlamentu w Warszawie to przedsięwzięcie edukacyjne, którego celem było kształtowanie postaw obywatelskich, szerzenie wśród młodzieży wiedzy o zasadach funkcjonowania Sejmu.

Przeszukuj stronę

Treść | Menu | Dostępność